Senin, 14 Maret 2016

FALSAFAH CINTA

FALSAFAH CINTA

aku tidak punya
falsafah dalam cinta
cuma aku sering
teringat pesan mereka

kata temanku cinta ertinya
terluka, kecewa dan derita
tapi aku tidak percaya
kerana ku yakin cinta
milik yang Maha Esa

Kata ummi ku pula
jika engkau mencintai lelaki
cinta hanya separuh hati
tapi aku tidak mengerti
kerana ku yakin cinta
adalah ketentuan Ilahi

kata walid ku pula
cinta selagi tidak dapat
sudah dapat hilang cintanya
tapi aku tidak setuju
kerana ku yakin cinta
fitrahnya bukan begitu

namun yang sering terngiang
kata arwah Atuk ku
cinta itu luhur andai
dibajai dengan keikhlasan
budi dan peribadi

dan yang penting sekali
cintai Allah dan Rasul
kerana dengan cinta itu
kau tidak akan kenal erti
luka, kecewa dan putus asa

teeja
Kuala Lumpur
rerun circa 14 April 2000

Tidak ada komentar:

Posting Komentar