Sabtu, 21 Mei 2016

BICARA HATI DALAM KEKALUTAN

 BICARA HATI DALAM KEKALUTAN

Persengketaan yang hadir
Menyiksakan sanubari.
Bicara hati dua jiwa
Berlainan perasaan
Berbeza pemikiran.

Penyiksaan membuatkan aku
Kadangkala hilang kawalan.
Emosi meguasai diri
Minda sebu
Otak beku
Tindakanku kaku
Bicaraku bisu

Apa lagi yang perlu dinanti?
Andai hanya aku yang berharap
Agar bulan jatuh ke riba
Supaya kekusutan dapat dileraikan.
Semoga mentari mucul kembali.

Aku hanya mampu pasrah padaNya
Bersama kekalutan ini
Berbekalkan secarik harapan
Agar yang keruh dapat dijernihkan
Semoga kekalutan dapat diungkaikan
Supaya persengketaan dapat disisihkan.

Maafkan aku seandainya terlalu berharap
Maafkan aku seandainya terlalu memaksa
Hanya kerana aku sayang padamu…

Nukilan perasaan – Allianne

Tidak ada komentar:

Posting Komentar